onsdag 20 augusti 2014

Fem små underverk

Det är verkligen en fröjd att besöka våra trädgårdar! Det har vuxit till sig ordentligt, även där vi tidigare befarade att det kunde dröja lite - kanske speciellt där vi använt perenner av lite "långsammare" karaktär. Något som glädjer oss i trollskogsgruppen är också hur otroligt väl den underbara fototapeten står emot väder och vind. Den håller verkligen måttet och visst är den väl trolskt vacker?!

Under min (relativt korta) visit i trädgårdarna idag, fick jag många fina kommentarer gällande alla våra små underverk och det värmer verkligen! Det är väldigt roligt också att många visar så stort intresse och ställer frågor till oss, men det bästa av allt är nästan att både se och höra de lite yngre besökarnas glädje i form av små skutt och glada rop: "åh, titta pappa!". Det är helt fantastiskt att vår vision om att kunna glädja både vuxna och barn med våra trädgårdar, faktiskt blev sann!

Till er som ännu inte lyckats ta er till våra sagolika trädgårdar: gör det! Ni kommer inte att ångra er!

Må så gott!

..med lite "godis" från trollskogen...
Den underbara fototapeten från Photowall

Söt klocka

Grönt och frodigt

Nyanser av grönt! 

Tittut...


3 kommentarer :

  1. Hej! Jag var där och tittade i dag. Fantastiskt fint!! Inlägg om besöket kommer på måndag på min blogg Villa Linnea.
    /Eva Linnea

    SvaraRadera
  2. Hej Eva Linnea! Vad roligt att du uppskattade besöket och vill skriva om våra trädgårdar på din blogg. Det tackar vi för! Ha en fortsatt trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Nu ligger det ett inlägg om mitt besök i tematrädgårdarna i Enköping på min blogg; http://villalinneanobbele.blogspot.se/2014/08/tradgardstripp-till-enkoping.html
    Ha det gott alla go´a kreatörer och arbetsmyror på trädgårdsmästarutbildningen!
    /Eva Linnea

    SvaraRadera