måndag 9 juni 2014

Dag fyra

Sol, sol och åter sol! Svetten lackar men arbetet flyter på. Det är inte bara växterna som kräver sin vattenranson idag då termometern visar dryga 28 grader. Men det är synd att klaga. Vi har det relativt myggfritt i solgasset bland grävare, målarpenslar, sågspån och stenläggning. Skugga finns att hämta om man så behöver, under björken som inleder promenaden in till sagornas värld. Visst är det svettigt och varmt, men som vi alla vet kan en svensk sommar lika gärna betyda 5 grader, vertikalt, ihållande regn och toppluva. Ja, det vore synd att klaga. Vi föredrar att gilla läget. Det går bra nu. Man har lite svårt att förstå att vi bara hållit på med byggnationerna i fyra dagar. Troligtvis blir det panik och stress i slutskedet, men just nu känns det som att vi ligger riktigt bra till.
störar på plats

höjdnivå ska justeras

Grovjobb

finsnickeri

sticksågsmanöver


kontroll av dammduk
Det råder en febril aktivitet i samtliga trädgårdar. Jag försöker stanna upp ibland för att se mig omkring och ta in allt som händer. En sådan här uppgift får man nog dela bara en gång i livet. Vi får inte glömma bort att komma ihåg det. Tiden går så fort och så mycket ska göras klart på kort tid. Vi har ett slutdatum då vi ska visa upp vad vi, med hjälp av våra sponsorer, har åstadkommit. Men vi får inte glömma bort att resan till målet är själva upplevelsen. Jag längtar redan till morgondagen då förvandlingen fortskrider, men jag ska påminna mig om att ge mig tid till att se mig omkring och bara njuta av ögonblicket då och då.
finlir med skopan

Kicki "vibbar"

avstämning

"grovis" med arbetsmiljömässig utrustning

stenläggning

mer gräva

lite färg

dags för jord hos "trollen"

fixa höjdkurvan

Fyllt bagage från Granerfeldts Trädgårdscenter
stämma av med vattenpass

alla jobbar på


Emelie förbereder för stenläggning
Imorgon väntar oss nya utmaningar. Prognosen lovar vackert väder och fritt med sol. Men vi klagar inte, hellre strålande solsken än vertikalt regn, 5 grader och toppluva. Dessutom är det myggfritt i solen.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar